Brugsforeningen for Als og Sundeved

BALS sætter stort fokus på god kundeservice. Og netop kassemedarbejderne spiller en vigtig rolle, da de skal sikre god service på rekordtid.

Det er fredag – i dag går vi all in på nem og hurtig aftensmad – fredagsslik fylder toppen af indkøbskurven – kunden foran har mindst lige så travlt som en selv – og køen mindskes bare ALDRIG – alt imens ungerne bare vil hjem til Disneyshow !

Vi har igen allieret os med Pia Friis fra COOP. Pia er projektleder i HMO – Hverdag Med Overskud. Et projekt hvor der er fokus på optimering af arbejdsgange i vores butikker, og samtidig fokus på god kundeservice.

Den 28.9.21 var medarbejderne fra Forområdet (Kasselinjen, Kiosk, Bageriudsalg) i Kvickly Sønderborg samlet og havde besøg af Pia. Der gennemgik de vigtigheden af god kundeservice, og hvordan de via effektiv skanning kan hjælpe både dem selv og kunderne.

Undersøgelser har vist, at med den rigtige skanningsteknik af varer kan man faktisk reducere betjeningstiden betydeligt for hver enkelt kunde. Derfor blev medarbejderne lært op i, hvordan de effektivt kan skanne varerne. Det er helt små teknikker der skal til, men effekten er kæmpestor.

bals_nyheder_HMO kassetræning 1
bals_nyheder_HMO kassetræning 2

Afdelingsleder i Forområdet Stephanie Jensen glæder sig til, at alle medarbejderne får lært de nye teknikker, så køen ved kassen kan holdes på et minimumsniveau – ganske enkelt ved stadig at yde den kundeservice kunderne efterspørger, men med mere effektive skanningsmetoder.

Som bonusinfo vil kassemedarbejderne igen sætte elastikker rundt om æggebakker, lægge slagterens kødbakker i poser og tage bøjler ud af tekstilvarer. En kundemåling har nemlig vist, at netop den service har stor betydning for kunderne.

bals_nyheder_HMO kassetræning 3

Desuden har vi i alle butikker løbende fokus på Scan & Betal, hvor kunderne selv skanner og betaler for deres varer, og dermed undgår køen. Vil du vide mere om Scan & Betal kan du klikke her

Er du mere til at få det vist, så spørg endelig medarbejderen i din lokale butik – de kan hjælpe dig med at installere app’en, og vise hvordan det virker.
Via app’en kan du desuden få lokale tilbud som passer ind i netop dit købsmønster.

Flere nyheder

1. medarbejder i Grønland.

Medarbejder sendt til Grønland. I slutningen af august 2022 sendte vi vores slagtermester Daniel Clausen fra Kvickly Sønderborg til Grønland. Brugseni i Sisimiut stod nemlig

Læs mere »

Foodfestival 2022

FOODFESTIVAL 2022 I 2019 afviklede BALS deres foodfestival i Augustenborg Hallerne, som dengang var en kæmpe succes med mere end 4000 besøgende gæster. Dengang var

Læs mere »

Udvekslingsaftale med Grønland

Udvekslingsaftale med KNB Brugseni i Grønland. Den 7. september drog kommerciel chef Karsten Hansen, salgschef Mark Kobberrød og HR/SoMe Rikke Tange Hamann til Grønland for

Læs mere »