Brugsforeningen for Als og Sundeved

BALS sætter stort fokus på god kundeservice. Og netop kassemedarbejderne spiller en vigtig rolle, da de skal sikre god service på rekordtid.

Det er fredag – i dag går vi all in på nem og hurtig aftensmad – fredagsslik fylder toppen af indkøbskurven – kunden foran har mindst lige så travlt som en selv – og køen mindskes bare ALDRIG – alt imens ungerne bare vil hjem til Disneyshow !

Vi har igen allieret os med Pia Friis fra COOP. Pia er projektleder i HMO – Hverdag Med Overskud. Et projekt hvor der er fokus på optimering af arbejdsgange i vores butikker, og samtidig fokus på god kundeservice.

Den 28.9.21 var medarbejderne fra Forområdet (Kasselinjen, Kiosk, Bageriudsalg) i Kvickly Sønderborg samlet og havde besøg af Pia. Der gennemgik de vigtigheden af god kundeservice, og hvordan de via effektiv skanning kan hjælpe både dem selv og kunderne.

Undersøgelser har vist, at med den rigtige skanningsteknik af varer kan man faktisk reducere betjeningstiden betydeligt for hver enkelt kunde. Derfor blev medarbejderne lært op i, hvordan de effektivt kan skanne varerne. Det er helt små teknikker der skal til, men effekten er kæmpestor.

bals_nyheder_HMO kassetræning 1
bals_nyheder_HMO kassetræning 2

Afdelingsleder i Forområdet Stephanie Jensen glæder sig til, at alle medarbejderne får lært de nye teknikker, så køen ved kassen kan holdes på et minimumsniveau – ganske enkelt ved stadig at yde den kundeservice kunderne efterspørger, men med mere effektive skanningsmetoder.

Som bonusinfo vil kassemedarbejderne igen sætte elastikker rundt om æggebakker, lægge slagterens kødbakker i poser og tage bøjler ud af tekstilvarer. En kundemåling har nemlig vist, at netop den service har stor betydning for kunderne.

bals_nyheder_HMO kassetræning 3

Desuden har vi i alle butikker løbende fokus på Scan & Betal, hvor kunderne selv skanner og betaler for deres varer, og dermed undgår køen. Vil du vide mere om Scan & Betal kan du klikke her

Er du mere til at få det vist, så spørg endelig medarbejderen i din lokale butik – de kan hjælpe dig med at installere app’en, og vise hvordan det virker.
Via app’en kan du desuden få lokale tilbud som passer ind i netop dit købsmønster.

Flere nyheder

Formandsskifte i Brugsforeningen.

Formandsskifte i Danmarks største Brugsforening Den 1.6.22 var der ”Goddag og Farvel” reception pga. formandsskifte i vores Brugsforening.Afgået formand Hans Duus gennem mange år gav

Læs mere »

Bilbanko i Høruphav

DYT DYT POOOOT Sådan lød det mange gange ved SuperBrugsen i Høruphav her til aften. Lokaludvalget og butikkens personale havde nemlig arrangeret bilbanko for 2.

Læs mere »

Flora Ferment

Flora Ferment Det er med stor glæde vi kan fortælle vores kunder, at vi netop har startet samarbejde med Isabella og Max fra Flora Ferment.

Læs mere »